108%

stijging van de ROAS

140%

stijging van de omzet

De situatie

Bij de start van onze samenwerking had Oomssport al een basis staan in Google Ads, maar het potentieel werd helaas niet volledig benut. Onze eerste analyse bracht meerdere knelpunten aan het licht:

  • Onvoldoende focus
    Ondanks de zeer duidelijke doelstelling sloten de biedstrategieën hier niet naadloos op aan. Er waren erg veel campagnes actief, terwijl slechts een deel bijdroeg aan het doel. Bovendien was de hoeveelheid data per campagne te klein.
  • Ongebruikte budgetten
    Hoewel er een aanzienlijk dagelijks budget beschikbaar was, werd hiervan gemiddeld slechts 20% benut in de drie maanden voorafgaand aan onze samenwerking. Dit betekende dat veel verkeer onbenut bleef.
  • Gebrekkige conversietracking
    De bestaande conversietracking leverde wel wat data op, maar die was op campagneniveau onvoldoende. Dit beperkte de mogelijkheid om campagnes te optimaliseren op basis van een helder doel.

Hiernaast waren er nog diverse kleine verbeteringen mogelijk, zoals de effectiviteit van advertenties. Oftewel, er was werk aan de winkel om het volledige potentieel van Oomssports campagnes te benutten en hun online marketing strategie op scherp te zetten.

Samen werken

Onze aanpak 

Om de online marketing van Oomssport naar een hoger niveau te tillen, hebben we een paar slimme stappen gezet:

  1. Campagnes herstructureren
    We hebben de campagnes teruggebracht van 20 naar een overzichtelijker aantal van 3. Dit zorgt niet alleen voor betere dataverzameling, maar ook voor een efficiënter beheer. Minder campagnes betekent minder tijd voor beheer, met betere resultaten.
  2. Performance Max inzetten
    Door Performance Max campagnes op te zetten, hebben we het bereik van Oomssport vergroot. Deze strategie combineert verschillende kanalen in één campagne, wat zorgt voor meer flexibiliteit en een betere benutting van het budget.
  3. Conversietracking optimaliseren
    We hebben de conversiemetingen grondig doorgelicht en verbeterd. Zeker omdat de ROAS (Return On Ad Spend) de belangrijkste KPI (Key Performance Indicator) is, is het essentieel dat de bijbehorende conversiedata goed binnenkomt.
  4. Advertenties verbeteren
    Vanzelfsprekend hebben we onvolledige advertenties aangevuld, nieuwe advertenties toegevoegd en diverse landingspagina’s geüpdatet. Dergelijke verbeteringen bieden ruimte voor veel meer verkeer (en dus omzet).

Het resultaat

Het uiteindelijke doel was ambitieus: een ROAS van 10 behalen, terwijl die onder de 5 lag. Ondanks dat dit een uitdagend doel leek, zagen we al snel positieve ontwikkelingen. Binnen enkele maanden steeg de ROAS aanzienlijk en ook de totale omzet liet een duidelijke groei zien. Vergelijken we de periode na alle eenmalige aanpassingen met de periode waarin we nog niet actief waren, dan is zowel de ROAS als de totale omzet ruim verdubbeld! Met een minimale tijdsinvestering hebben we voor Oomssport indrukwekkende resultaten geboekt en hun belangrijkste online marketing doel behaald.

Wat is de ervaring?

We worden beoordeeld met een 4.9
Het team van Kwalitiv is deskundig, vriendelijk en snel. Ze hebben mij geholpen om ROAS en omzet (via SEA) van onze webshop te verdubbelen! Ze denken strategisch, maar handelen ook tactisch en praktisch.
Online marketeer Kyra (blauw patroon)
Aangenaam 👋 Ik ben Kyra

Samen jouw SEA strategie uitdenken?

Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!

Helemaal gratis natuurlijk, lekker toch?