Website optimaliseren voor Google én bezoekers

Bij on-page optimalisatie wordt Google vaak als uitgangspunt genomen. Hoewel dit erg begrijpelijk is, zijn het echter je bezoekers die uiteindelijk aanvragen of bestellingen moeten opleveren. Bovendien willen zoekmachines hun gebruikers – jouw potentiële bezoekers – de beste resultaten voorschotelen. Daarom vergeten wij die (be)zoekers zeker niet bij de optimalisatie van een website. Is de structuur bijvoorbeeld wel duidelijk voor hen? Zijn eventuele kruimelpaden niet alleen leesbaar voor zoekmachines, maar ook zichtbaar voor bezoekers? En begrijpen zowel zoekmachines als bezoekers de diverse taalopties? Bij het optimaliseren van een website zijn er dus genoeg zaken belangrijk voor Google én je bezoekers. Kortom: wij richten ons bij on-page SEO niet enkel op zoekmachines, maar bieden net dat beetje extra!

Verbeteringen website bij zoekmachine optimalisatie

Bij het optimaliseren van je site brengen we op diverse vlakken verbeterpunten in kaart. Die punten zijn gericht op het oplossen van eventuele fouten, het verbeteren van de snelheid, het aanbrengen van structuur en het bijschaven van de techniek.

Fouten

Soms bevat een site (veel) fouten die een goede vindbaarheid in de weg staan. Die dienen natuurlijk verholpen te worden. Of het daarbij nu gaat om ‘gebroken’ links of fouten met het SSL certificaat, wij staan voor je klaar.

Snelheid

Een trage website heeft vaak een negatieve invloed op de gebruikerservaring. Dat is niet alleen een probleem voor je bezoekers, maar ook voor je posities in zoekmachines. Erg belangrijk om je snelheid te optimaliseren dus!

Structuur

De site-structuur wordt vaak onderschat. Wat ons betreft speelt dit juist een grote rol bij website optimalisatie. Een duidelijke, goed doordachte structuur is volgens ons zelfs essentieel om goed gevonden te worden.

Techniek

Technische zaken kunnen veel impact hebben op je vindbaarheid. Hoewel websites tegenwoordig over het algemeen prima in elkaar zitten, is technische SEO zeker voor complexe sites iets dat het verschil kan maken.

Kwalitiv als website optimalisatie bureau

Kwalitiv heeft ruim 10 jaar ervaring met zoekmachine optimalisatie. We zijn de meeste vraagstukken op het gebied van site optimalisatie dan ook al eens tegengekomen. Om die reden hoeven we het wiel over het algemeen dus niet opnieuw uit te vinden. Kortom: of het nu gaat om technische zaken, lastige fouten of issues met de structuur of snelheid, je kunt ons met een gerust hart je website laten optimaliseren.

Junior online marketeer Anouk (blauw patroon)
Aangenaam 👋 Ik ben Anouk

Samen jouw SEO strategie uitdenken?

Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!

Helemaal gratis natuurlijk, lekker toch?

Team buiten

Waarom Kwalitiv als SEO bureau?

Wij gebruiken geen ‘trucjes’ om hoog te scoren in Google en andere zoekmachines. In de praktijk zorgt dat meestal namelijk hooguit voor resultaten op de korte termijn. En dat terwijl een langetermijnstrategie juist zo belangrijk is bij SEO. Kwalitiv streeft dan ook naar resultaten op de lange termijn. Je wilt immers niet gedurende een korte periode bovenaan staan, maar het liefst zo lang mogelijk. Met onze natuurlijke aanpak zorgen we daarvoor. Benieuwd hoe precies?