Facebook adverteren 

Is adverteren op Facebook in 2020 nog geschikt voor jouw bedrijf? Een jaarlijks onderzoek van Newcom wijst uit dat er dit jaar in Nederland 10,4 miljoen gebruikers actief zijn op Facebook, in 2019 waren dat er 10,1 miljoen. Dus het antwoord is ja, Facebook adverteren kan nog steeds zeer geschikt zijn.

Daarmee is Facebook namelijk nog altijd één van de grootste social media kanalen. Hierdoor is adverteren op Facebook voor veel bedrijven erg interessant. Bovendien zijn er talloze mogelijkheden voor de targeting van je doelgroep, wat Facebook advertising natuurlijk nóg interessanter maakt.

  • Doelgerichte targeting
  • Meetbare resultaten
  • Vaste contactpersoon die proactief meedenkt
  • Helder inzicht in werkzaamheden en voortgang

Mogelijkheden met Facebook advertising

Gedurende de start van het opzetten van Facebook campagnes bepalen we de meest relevante doelgroep. De verdere opzet van deze Facebook campagnes gebeurt op basis van verschillende gegevens, zoals leeftijd en interesses. Naarmate er meer data wordt verzameld, kunnen de Facebook ads vervolgens steeds specifieker en relevanter gemaakt worden.

Ook kun je Facebook campagnes opzetten voor eerdere bezoekers en klanten. Vaak geldt immers niet dat een bezoeker al direct of een klant ook de volgende keer wat aanschaft of aanvraagt. Door hen te ‘retargeten’ kunnen we daar dankzij Facebook ads verandering in brengen. Hoe relevanter de doelgroep is, hoe hoger de conversie of lager de kosten zullen zijn.

Voordelen van adverteren op Facebook 

Net als Instagram adverteren, gaat ook Facebook marketing verder dan alleen het creëren van bereik. Binnen dit kanaal is het namelijk mogelijk om je Facebook campagne perfect af te stemmen op de doelstellingen van jouw bedrijf.

  • Groot bereik: Verkeerspotentie benutten 
  • Doelgericht: Bedrijfsdoelstellingen behalen 
  • Erg geschikt voor retargeting: Bezoekers opnieuw bereiken
  • Meer naamsbekendheid en betrokkenheid: Doelgroep vinden en binden 
  • Meer verkeer naar je website: Conversies genereren 
  • Zeer betaalbaar: Budget vanaf 1 euro per dag hanteren 
  • Nauwkeurig meetbaar: Resultaat meten is weten  
Junior online marketeer Guus (grijs patroon)
Aangenaam 👋 Ik ben Guus

Samen jouw Facebook campagne uitdenken?

Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!

Helemaal gratis natuurlijk, lekker toch?

Facebook marketing uitbesteden?

Ben jij er klaar voor om jouw bedrijf naar een volgend niveau te tillen? Met het uitbesteden van Facebook adverteren, kun je het verschil gaan maken. Kwalitiv is een ervaren Facebook marketing bureau dat het maximale uit de Facebook ads weet te halen. Wat jouw bedrijfsdoelstelling ook is. Of het nu gaat om het genereren van leads of verkrijgen van nieuwe bezoekers, of om het creëren van merkbekendheid en/of merkbetrokkenheid.

Door Facebook marketing uit te besteden, haal je expertise in huis. Hierdoor ben je er zeker van dat alle campagnes optimaal zullen presteren. Wij weten als Facebook marketing bureau immers hoe we een interessante return on advertising spend (ROAS) of cost per acquisition (CPA) kunnen behalen met jouw advertentiebudget. Benieuwd voor wie (en hoe) we dat doen?