013 369 9 367 info@kwalitiv.nl

Gebeld worden?

SEA & SEO cases

Garanties zijn lastig voor online marketeers

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Dat is niet alleen in de financiële wereld het geval, maar ook van toepassing op veel online marketing diensten. Zo is de ene branche de andere niet en kunnen ook zaken als conversiepercentages en gemiddelde kosten per klik flink uiteenlopen. Mede daarom is het vaak lastig om überhaupt (harde) garanties te geven. Gegarandeerd meer bezoekers is bijvoorbeeld erg mooi. Iemand zal echter niet snel garanderen dat zij ook proportioneel meer omzet opleveren, terwijl dat misschien wel het beoogde doel is. Omdat diverse factoren daarbij een rol spelen, is zo’n garantie immers een heel ander verhaal. Waarschijnlijk een sprookjesverhaal zelfs.

Online marketing voorbeelden geven niet

Maar hoe kies je dan een goede online marketing specialist? Allereerst schrap je degenen die gouden bergen beloven of harde garanties geven. Garandeert iemand je bijvoorbeeld een organische nummer 1 positie of een vast aantal aanvragen, pas dan op zijn minst op. In de meeste gevallen schuilt er namelijk een addertje onder het gras of zal uiteindelijk blijken dat de beloftes niet kunnen worden nagekomen. Probeer daarom te achterhalen wat anderen van een bedrijf vinden of wat een bedrijf voor anderen heeft neergezet. Kwalitiv vindt transparantie belangrijk. Daarom kan iedereen beoordelingen bekijken én achterlaten en delen we hieronder online marketing resultaten die we eerder hebben geboekt.

SEA case: smartphone hoesjes webshop

Vanaf september 2018 zijn we bezig met zoekmachine adverteren voor een telefoonhoesjes webshop. Deze branche wordt gekenmerkt door onder andere een lage gemiddelde orderwaarde en veel concurrentie. Dergelijke kenmerken maken het vaak een uitdaging om SEA rendabel te maken. Als we de kosten per conversie in de eerste maand echter vergelijken met juli 2019, dan zien we een daling van maar liefst 91,59%. Dit is niet alleen te danken aan de 50,26% lagere klikprijs, maar ook zeker aan een stijging van het conversiepercentage met niet minder dan 404,91%. Door de campagnes continu te optimaliseren, trekken we namelijk steeds relevantere bezoekers aan. Ten slotte spreekt het voor zich dat deze mooie cijfers resulteren in een enorme omzetgroei via SEA.

SEO case: autorijschool

In januari 2018 zijn we aan de slag gegaan met SEO voor een lokale autorijschool. De eigenaar van deze rijschool had in het verleden wat problemen met zijn organische vindbaarheid, onder andere door een slechte SEO-migratie. Hierdoor kwamen er een stuk minder aanvragen binnen dan voorheen, terwijl de autorijschool hier juist altijd op kon bouwen. Tijd om het aantal aanvragen weer naar het oude niveau te tillen dus. En dat is gelukt. In 2018 zijn er namelijk 26,53% meer aanvragen binnengekomen dan in 2017. Ook in de eerste 7 maanden van 2019 ziet het er rooskleurig uit. In die periode is het aantal aanvragen immers met nog eens 95,24% toegenomen in vergelijking met diezelfde periode in 2018. Het spreekt voor zich dat dit gepaard gaat met een stijging van het aantal bezoekers, die uitkomt op niet minder dan 52,33%. Deze mooie SEO-resultaten hebben er zelfs voor gezorgd dat de rijschool weer continu vol zit. Sterker nog, er wordt tegenwoordig gewerkt met een wachtlijst.

Joep weet heel goed wat hij doet!

Heel goede ervaring met Kwalitiv! Na jarenlang tobben met diverse websitebedrijven die gouden bergen beloofden had Joep van Kwalitiv het bij ons binnen een half jaar wel voor elkaar. De website werkt nu zo goed en is zo goed vindbaar dat we zelfs samen hebben besloten om de extra werkzaamheden rondom seo op een lager pitje te zetten. Beter kan toch niet?
    - Breda

    SEO case: automotive webshop

    Sinds november 2016 verzorgen we SEO-diensten voor een webshop in de autobranche. Destijds hebben we het aantal bezoekers al na 3 maanden met 97,40% zien toenemen. De omzetgroei die daarmee samenviel, bedroeg niet minder dan 78,49%. En dit hebben we weten vast te houden. Zo is de omzet in 2018 met 50,01% toegenomen ten opzichte van 2017. Ook in de eerste 6 maanden van 2019 is er weer een enorme groei van 75,91% gerealiseerd in vergelijking met diezelfde periode in 2018. Oftewel, al enkele jaren een overtuigende double digits groei en het ziet ernaar uit dat we dit nog wel even gaan volhouden.

    Ook mooie online marketing resultaten boeken?

    Hoewel de in het verleden behaalde resultaten van hierboven dus geen garantie bieden voor de toekomst, geven ze wel een beeld van onze kennis en kunde. Wil jij daar ook van profiteren? Neem dan contact op voor een vrijblijvend advies. Ben je nog niet overtuigd? Vraag ons dan gerust naar aanvullende online marketing voorbeelden. Die hebben we namelijk meer dan genoeg. Misschien wordt ook jouw online marketing case binnenkort wel aan die lijst toegevoegd…

    Ook een succesverhaal?

    Ontdek de mogelijkheden onder het genot van een heerlijk kopje koffie.