100%
organische vertoningen
Het Amsterdamse lifestylemerk SUITE702 ontwikkelt luxe en duurzaam bed- en badtextiel, met als missie om mensen te verleiden het leven in en rondom het bed te vieren. Ze noemen dit ‘the suite life’. Hun kleurrijke collectie, waarbij het beddengoed eindeloos gemixt & matched kan worden, geeft elke slaapkamer een eigen karakter. Een krachtig merk in opmars, met tegelijkertijd nog veel ruimte om online verder te groeien. Vooral op het gebied van vindbaarheid in Google. Met die ambitie kwamen ze bij ons terecht. Hoe zijn we hiermee aan de slag gegaan en wat leverde het op?
organische vertoningen
organische sessies
organische omzet
Bij de start van onze samenwerking had SUITE702 al een sterke merkidentiteit en een snel groeiende webshop, maar op het gebied van SEO werd nog niet het volle potentieel benut. Onze eerste analyse bracht meerdere verbeterpunten aan het licht:
Kortom: SUITE702 had een sterke uitgangspositie, maar er was nog volop ruimte om door te groeien in de organische zoekresultaten. Tijd om dat potentieel te benutten.
Om de organische zichtbaarheid van SUITE702 te vergroten en het omzetpotentieel van SEO beter te benutten, hebben we een aantal gerichte stappen gezet:
In een periode waarin SUITE702 ook meer is gaan investeren in SEA, wat normaal gesproken ten koste gaat van organisch verkeer, wisten we met SEO toch opvallende groei te realiseren. Het aantal organische vertoningen in Google verdubbelde ruim, wat laat zien dat SUITE702 op steeds meer relevante zoekopdrachten zichtbaar is.
Deze zichtbaarheid vertaalde zich ook naar bezoek én resultaat:
SEO leverde dus niet alleen meer bezoekers op, maar ook direct meetbare impact op conversie en omzet.
Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!
Helemaal gratis natuurlijk, lekker toch?