100%

organische vertoningen

29%

organische sessies

125%

organische omzet

De situatie

Bij de start van onze samenwerking had SUITE702 al een sterke merkidentiteit en een snel groeiende webshop, maar op het gebied van SEO werd nog niet het volle potentieel benut. Onze eerste analyse bracht meerdere verbeterpunten aan het licht:

  • Verkeersbronnen met beperkt omzetpotentieel
    Het merendeel van het organische verkeer kwam binnen via branded zoekopdrachten zoals ‘SUITE702’ of via blogs op de website van SUITE702 zelf. Hoewel dat eerste een indicatie is van een sterke merkherkenning, levert het weinig nieuw bereik op. Verder is de kans op directe omzet uit verkeer op blogpagina’s vaak lager. De categoriepagina’s dragen daar veel sterker aan bij, maar werden dan weer nauwelijks gevonden.
  • Content
    Er stond al content op een aantal categoriepagina’s, maar (te) beknopt en niet afgestemd op relevante zoektermen, en er miste een interne linkstrategie. Dit bood kansen om zowel de vindbaarheid als de verkoopgerichtheid te verbeteren met uitgebreidere en meer strategisch ingerichte content.
  • Techniek
    Ook waren er op technisch vlak veel verbeteringen mogelijk, met name gericht op de lokalisatie (hreflangs) van de website.
  • Populariteit
    De basis van het linkprofiel voor SUITE702 was al aanwezig. Echter mocht de aanpak hiervan intensiever en is het daarnaast natuurlijk altijd belangrijk om dit bij te houden en verder uit te bouwen. 

Kortom: SUITE702 had een sterke uitgangspositie, maar er was nog volop ruimte om door te groeien in de organische zoekresultaten. Tijd om dat potentieel te benutten.

Samen werken

Onze aanpak

Om de organische zichtbaarheid van SUITE702 te vergroten en het omzetpotentieel van SEO beter te benutten, hebben we een aantal gerichte stappen gezet:

  1. Zoekwoordenonderzoek 
    We zijn gestart met een uitgebreid zoekwoordenonderzoek om inzicht te krijgen in relevante, niet-branded zoektermen waar nog weinig op werd gestuurd. Denk aan zoekopdrachten als ‘duurzaam beddengoed’ of ‘luxe dekbedovertrek’. Dergelijke termen vormen de sleutel om nieuwe doelgroepen te bereiken via de categoriepagina’s.
  2. Content
    Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met het verbeteren van bestaande content en het schrijven van nieuwe SEO-teksten. Daarbij lag de focus niet alleen op vindbaarheid, maar ook op de zoekintentie van de bezoeker. We hebben structuur aangebracht, interne links toegevoegd en gezorgd voor unieke teksten die bijdragen aan conversie.
  3. Technische SEO
    Naast de contentaanpak hebben we ook de technische SEO van de website onder de loep genomen. Een belangrijk aandachtspunt was de implementatie van hreflang-tags, zodat de juiste land- en taalversies van pagina’s worden getoond in de internationale zoekresultaten. Daarnaast hebben we met behulp van technische analyses diverse fouten opgespoord en opgelost, zoals 404-pagina’s en gebroken interne links.
  4. Linkbuilding
    Tevens hebben we ons doorlopend ingespannen voor linkbuilding. Door relevante en kwalitatieve backlinks te verkrijgen, hebben we de autoriteit van SUITE702 vergroot. We hebben hierbij niet alleen gekeken naar volume, maar ook naar consistentie en relevantie. Dit alles met als doel een natuurlijk linkprofiel dat op de lange termijn bijdraagt aan autoriteit en ranking.
  5. SEO-migratie
    Tot slot hebben we later in het traject een SEO-migratie verzorgd. Oorspronkelijk bestond de configuratie immers uit verschillende domeinen, maar dat leverde uitdagingen op. Ook qua vindbaarheid. De oplossing was om alles te centraliseren op suite702.com en daarbij zaken als hreflangs en redirects goed in te regelen. Daar waar migraties vaak voor een dipje zorgen (of zelfs geheel vergeten worden…), heeft het in dit geval juist goed uitgepakt. De groei is sindsdien immers versneld!

Het resultaat

In een periode waarin SUITE702 ook meer is gaan investeren in SEA, wat normaal gesproken ten koste gaat van organisch verkeer, wisten we met SEO toch opvallende groei te realiseren. Het aantal organische vertoningen in Google verdubbelde ruim, wat laat zien dat SUITE702 op steeds meer relevante zoekopdrachten zichtbaar is.

Deze zichtbaarheid vertaalde zich ook naar bezoek én resultaat:

  • Het aantal organische sessies steeg met +29%
  • De inkomsten uit organisch verkeer stegen met +125%

SEO leverde dus niet alleen meer bezoekers op, maar ook direct meetbare impact op conversie en omzet.

Wat is de ervaring?

We worden beoordeeld met een 4.9
Bij SUITE702 hadden we al een sterk merk en een groeiende webshop, maar op SEO-gebied viel er nog veel te winnen. Kwalitiv heeft ons op uiteenlopende vlakken geholpen, van contentoptimalisatie tot technische verbeteringen en een complexe migratie naar een nieuwe domeinstructuur. Wat wij vooral hebben gewaardeerd, is de pragmatische aanpak en de korte lijnen. Geen dikke strategiepresentaties, maar helder advies, een kritische blik en gewoon doen wat nodig is. Ze schakelden snel en kwamen met concrete verbetersuggesties. Voor ons is SEO nu een structureel onderdeel van onze groei geworden. En dat is mede te danken aan deze samenwerking.
Joep
Aangenaam 👋 Ik ben Joep

Samen jouw search strategie uitdenken?

Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!

Helemaal gratis natuurlijk, lekker toch?