Ergon Seed
Ergon Seed is een innovatief import- en exportbedrijf dat wereldwijd hybride groentezaden van hoge kwaliteit levert. Ze streven ernaar de beste variëteit aan groentezaden te produceren voor hun klanten. Al sinds 1995 werkt het bedrijf met een toegewijd team aan het bewaren, verpakken en verzenden van de groentezaden. Zo ontvangen hun klanten de zaden te allen tijde in de best mogelijke staat.
Wat was de vraag?
Een mooie website is erg fijn, maar je hebt er weinig aan als hij niet gevonden wordt. Ergon Seed had dan ook de vraag om eenmalig hun website ‘SEO-proof’ te maken. Dit met het doel om op de lange termijn meer websitebezoekers te genereren.
Ergon Seed levert haar producten wereldwijd. Drie keer raden? Ze willen het liefst ook wereldwijd gevonden worden. Maar dan juist zonder focus op Nederland en andere landen in Noord-West Europa. En dat terwijl ze destijds een .nl domeinnaam in combinatie met Engelse content gebruikten. Dit was dan ook gelijk de uitdaging voor de specialisten van Kwalitiv.
SEO
Migratie-advies en uitgebreid onderzoek
Content
Engelstalige SEO-teksten en metatags
Waar beginnen we mee?
Voor Ergon Seed zijn we gestart met een zoekwoordenonderzoek om de 6 belangrijkste webpagina’s doelgericht onder handen te kunnen nemen. Zo’n onderzoek houdt in dat we uitzoeken wat relevante en interessante zoekopdrachten zijn. Uiteindelijk volgt hieruit welke zoekwoorden voor welke pagina’s gebruikt moeten worden.
Wat hebben we gedaan?
Het eerste advies voor Ergon Seed was een migratie naar de .com domeinnaam. Die was immers toch in eigen handen en zorgt er natuurlijk voor dat de associatie met ‘internationaal’ al snel wordt gemaakt. Bovendien heeft een .com domein meer kans om in verschillende landen gevonden te worden dan een .nl domein.
Daarnaast hebben we in twee fases zoekwoordenonderzoek gedaan. In totaal zijn op basis van dat onderzoek 9 webpagina’s van Ergon Seed geoptimaliseerd. Om de gebruiksvriendelijkheid en SEO nog een extra boost te geven, zijn vervolgens over de gehele website interne links geplaatst. Ondanks het feit dat het slechts om een eenmalige actie ging, bleven de resultaten zeker niet uit. De zichtbaarheid is binnen 3 maanden namelijk gestegen met ruim 200%. Bovendien heeft het eerste zoekwoord de top 10 al bereikt!
Ook een GRATIS adviesgesprek?
Madelon te Lintum
Junior Online Marketeer
Madelon was één van de verantwoordelijken voor deze case. Benieuwd wat zij in jouw case zou adviseren? Vraag dan een 100% gratis en vrijblijvend adviesgesprek aan. Dit gesprek kan telefonisch of bij ons op kantoor plaatsvinden. Binnen een half uur komen we vervolgens tot een doelgericht advies dat naadloos aansluit op je wensen!