51,59%

meer organische bezoekers in het eerste jaar

40

zoekwoorden op pagina 1 van Google

Wat was de vraag?

HorseFlex wilde (en wil nog steeds) structureel beter gevonden worden via de organische zoekresultaten in Google. Concreet hield dit in dat er stap voor stap naar een hogere positie in Google toegewerkt moet worden. Dit alles met als doel om meer bezoekers en daarmee meer conversies te genereren. Vanuit ons vroeg dit om een strategische aanpak en vanuit de klant vooral om geduld.

Geduld blijft namelijk een belangrijke rol spelen bij SEO-diensten. Tijdens een SEO-traject nemen wij alle facetten van zoekmachine optimalisatie mee in onze aanpak. We richten ons dus op techniek, content én populariteit. Door voor al deze facetten een strategie op te stellen, zorgen we ervoor dat HorseFlex op de langere termijn goed gevonden wordt. Dat is natuurlijk het uiteindelijk doel.

Waar zijn we mee begonnen?

Zoals bij iedere klant zijn we ook bij HorseFlex aan de slag gegaan met drie belangrijke startpunten binnen zoekmachine optimalisatie: een uitgebreide analyse van de website én het linkprofiel, en een zoekwoordenonderzoek met bijpassend advies. Dat geeft namelijk een duidelijk en compleet beeld van waar we staan ten opzichte van de doelstellingen. Bovendien schetst het de aanpak waarmee we die doelen kunnen behalen. Concreet helpen de analyses en onderzoeken ons in dit stadium dus bij het inschatten van de juiste combinatie van SEO contenttechnische SEO en linkbuilding.

Wat zijn de resultaten?

Onze SEO-inspanningen voor HorseFlex zijn niet voor niets geweest; we hebben het organische verkeer op de website van HorseFlex immers enorm verhoogd. Concreet is het aantal organische bezoekers binnen een jaar gestegen met 51,59%. De omzet via de organische zoekresultaten zelfs met 67,42%. Dat is niet zo gek, want binnen dit eerste jaar hebben we bijna 40 zoekwoorden in de top 10 gekregen!

Wat is de ervaring?

We worden beoordeeld met een 4.9
Goed om de vindbaarheid van je bedrijf te verbeteren.
Online marketeer Menno (groen patroon)
Aangenaam 👋 Ik ben Menno

Samen jouw search strategie uitdenken?

Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!

Helemaal gratis natuurlijk, lekker toch?