Conversie optimalisatie

Als ondernemer wil je resultaat boeken met je website. Een site is namelijk al kostbaar genoeg. Daarom moet die op den duur toch echt gaan helpen bij het realiseren van je bedrijfsdoelstellingen. En daartoe is het van belang dat bezoekers bepaalde acties uitvoeren op je website. Die acties noemen we conversies. Het is je doel om zo veel mogelijk bezoeken te laten resulteren in een conversie. Met conversion rate optimization (CRO) – in het Nederlands vertaald als conversie optimalisatie – streven we dat doel na.

  • Hogere conversieratio
  • Inzicht in waardevolle klanten
  • Vaste contactpersoon die proactief meedenkt
  • Helder inzicht in werkzaamheden en voortgang

Conversie website of
webshop verhogen

Afhankelijk van het type website zijn er diverse soorten online conversies te onderscheiden. Denk voor bedrijfssites bijvoorbeeld aan een contact- of offerteaanvraag. Voor een webshop zijn bestellingen uiteraard het belangrijkste voorbeeld. Wat precies voor een hogere conversie zorgt, verschilt dan ook per website.

Website

Waar zet je de offerteaanvraag button neer? Welke kleur geef je die button? Welke tekst gebruik je ervoor? Welke velden voeg je toe aan het offerteformulier? Allemaal voorbeelden van vragen die we kunnen gaan beantwoorden, zodat de conversie van je website kan worden verhoogd.

Webshop

Waar moet je de USP’s neerzetten? Welke USP’s licht je uit? Welke kleur geef je de bestel button? Hoe zien de perfecte winkelwagen- en afrekenpagina er voor je uit? Stuk voor stuk vragen waarop we het antwoord kunnen vinden om op die manier de conversie van je webshop te verhogen.

Ook slim groeien met CRO?

Wij denken graag een doelgerichte optimalisatie strategie voor je uit.

Conversie verbeteren begint met meten

In alle gevallen begint conversie optimalisatie met meten. Het is namelijk van belang om het zogenaamde conversiepercentage van je site of shop in kaart te brengen. Dat is simpelweg het percentage van je bezoekers dat overgaat tot actie. Heb je bijvoorbeeld 100 bezoekers per dag en levert je dat 1 bestelling op, dan bedraagt het conversiepercentage 1%. Een conversie optimalisatie bureau richt zich vervolgens op het verhogen van deze conversieratio. In dit voorbeeld betekent een verhoging naar bijvoorbeeld 1,5% immers een omzetverhoging van 50%. Een enorme groei dus!

Samen werken

Kwalitiv als conversie
optimalisatie bureau

Als bureau voor conversie optimalisatie doen we er alles aan om meer conversie te genereren. Dat helpt je namelijk bij het maximaliseren van je online resultaat. En dat is precies wat we nastreven met onze online marketing diensten. Om je conversie te verhogen, zetten we niet alleen de echte quick wins op een rijtje, maar gaan we bijvoorbeeld ook aan de slag met A/B testing. Daarbij richten we ons voornamelijk op de pagina’s het dichtst bij de uiteindelijke conversie. Denk dus aan product-, betaal- en landingspagina’s. Zulke pagina’s hebben immers de grootste impact op de conversieratio. Wil je zien hoe onze aanpak heeft geleid tot aantoonbare resultaten? Ontdek dan onze succesverhalen en bekijk hoe we andere bedrijven hebben geholpen om hun conversie te maximaliseren.

Online marketeer Kyra (blauw patroon)
Aangenaam 👋 Ik ben Kyra

Samen jouw conversie verhogen?

Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!

Helemaal gratis natuurlijk, lekker toch?