7 lokale SEO tips

7 lokale SEO tips

Voor veel bedrijven is het niet per definitie interessant om direct landelijk of zelfs internationaal vindbaar te zijn. Hiervoor heeft een bedrijf vaak 2 redenen: Het is enkel lokaal of regionaal actief Het heeft geen enorm SEO-budget ‘Local SEO’ is dan een uitkomst....
Google Fred update: alles op een rijtje

Google Fred update: alles op een rijtje

Elke keer als Google een grote update doorvoert, is de ‘SEO wereld’ weer in rep en roer. Iedereen benadrukt dan opnieuw hoe veranderlijk SEO is en dat er daarom continu bijgestuurd moet worden. Zelf ben ik het daar echter niet helemaal mee eens. Waarom? In de basis...
SEO vs. SEA: 3 belangrijke verschillen

SEO vs. SEA: 3 belangrijke verschillen

Zo nu en dan krijg ik de vraag wat nu de beste keuze is, SEO of SEA. Hier is echter geen goed of fout antwoord op te geven, aangezien het per website, doelstelling of vakgebied kan verschillen. Om te bepalen wat in jouw geval een goede optie is, is het belangrijk om...
‘SEO certificaat’: onzin of niet?

‘SEO certificaat’: onzin of niet?

Regelmatig kom ik bedrijven tegen die zichzelf ‘SEO gecertificeerd’ noemen. Zij bieden bijvoorbeeld SEO gecertificeerde websites aan of hebben SEO gecertificeerde tekstschrijvers in dienst. Oftewel: zij hebben de échte experts in huis! Maar is dat wel zo? Wat zegt een...
5 redenen om op te passen voor PBNs

5 redenen om op te passen voor PBNs

Het is inmiddels al weer een jaar geleden dat Google voor het eerst grootschalig actie ondernam tegen Private Blog Networks (PBNs). De meeste ‘slachtoffers’ vielen in de Verenigde Staten, maar ook In Nederland werd er een groot Private Blog Network (PBN) opgerold. Bij...
Is linkbuilding nog wel belangrijk?

Is linkbuilding nog wel belangrijk?

Al een tijdje komen op het internet steeds vaker kreten als ‘linkbuilding is dead’ voorbij. Misschien dat klanten me daarom regelmatig de vraag stellen of linkbuilding nog wel belangrijk is. Ze lezen namelijk dat het niet meer om linkbuilding draait, maar om veel...