22,96%

lagere kosten per conversie

99,78%

meer organisch verkeer

Wat was de vraag?

Relatiehuis Rijnmond heeft ons gevraagd om meer verkeer vanuit zoekmachines te genereren. Zowel betaald als onbetaald, met als doel om meer aanvragen te ontvangen. De strategie houdt in dat we op de korte én lange termijn de vindbaarheid gaan optimaliseren met SEA en SEO.

Waar zijn we mee begonnen?

Zoals bij elke klant, beginnen we bij een scan van de website en het linkprofiel. Nadat we hierna een zoekwoordenonderzoek en -advies hebben verzorgd, kunnen de SEO-werkzaamheden van start! Tevens hebben we de campagne in Google Ads op orde gebracht, in dit geval een Search-campagne. De combinatie van SEO en SEA zorgt ervoor dat Relatiehuis Rijnmond groeit. Zowel op de korte als op de lange termijn!

Wat hebben we gedaan?

Regelmatig schrijven we nieuwe optimalisatievoorstellen, daarnaast linkbuilden we er op los en monitoren we de resultaten. Bovendien beheren en optimaliseren we de Google Ads campagne. En dat werpt zijn vruchten af.

Doordat Relatiehuis Rijnmond met name actief is in Rotterdam, hebben we SEO en SEA in eerste instantie allebei gericht op Rotterdam en omgeving. Onze inspanningen op het gebied van SEO bleken echter al snel een succes. Binnen de kortste keren scoorde Relatiehuis Rijnmond organisch in de top 5 van Google, en wel op alle gekozen plaatsnamen. Hiermee was het belangrijkste focusgebied getackeld. Daarom hebben we ervoor gekozen om ons met SEA juist te richten op andere locaties en de SEO wat breder in te zetten. Dit om beide diensten op een efficiënte manier te combineren voor extra bereik tegen dezelfde kosten. Zo blijkt maar weer dat SEA en SEO hand in hand gaan!

Online marketeer Menno (groen patroon)
Aangenaam 👋 Ik ben Menno

Samen jouw search strategie uitdenken?

Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!

Helemaal gratis natuurlijk, lekker toch?