Contentkalender

Zodra je content marketing strategie is uitgedacht, is het erg belangrijk om de vertaalslag te maken naar de praktijk. Een contentkalender is daarvoor een ideaal middel. Daarmee leg je bijvoorbeeld vast wie, wanneer, waar, wat publiceert. Zeker wanneer je met meerdere kanalen of teamleden werkt, biedt een contentplanning veel overzicht. Een dergelijke planning is echter meer dan eenmalig een Excel sheet vullen. Laat mede daarom je contentkalender maken door een specialist als Kwalitiv.

  • Overzicht: gestroomlijnde contentplanning
  • Efficiëntie: tijdbesparing door vooraf plannen
  • Consistentie: regelmatige publicaties behouden aandacht

Een concrete content marketing kalender

Het is essentieel om een strategie werkbaar te maken. Je kunt immers je doelgroep en boodschap hebben bepaald, maar je zult dan nog wel content op papier moeten zetten. Vergeet die content overigens zeker niet in een planning te verwerken. Een contentplanner biedt namelijk veel houvast. Dit betekent echter niet dat er geen ruimte meer is voor onverwachte of onvoorspelbare momenten waarop je kunt inhaken. Sterker nog, neem ‘inhakers’ liever niet vooraf op in je contentkalender. Waarom? Meestal zijn ze juist het krachtigst als ze spontaan in je opkomen en gedeeld worden.

Junior online marketeer Marloes (groen patroon)
Aangenaam 👋 Ik ben Marloes

Samen jouw content strategie uitdenken?

Onder het genot van een (digitaal) kopje koffie ga ik graag met je in gesprek. Zo werken we samen jouw strategie uit!

Helemaal gratis natuurlijk, lekker toch?

Laat Kwalitiv je contentkalender maken

Het is niet eenvoudig om een duidelijke, complete contentplanning te maken. Dat is echter wel heel belangrijk. Niet alleen om het overzicht te bewaren en je strategie te volgen, maar ook omdat er vaak meerdere betrokkenen zijn. Betrokkenen die elk weer andere deadlines en verantwoordelijkheden hebben. Denk daarom zeker niet te makkelijk over een contentkalender; die is in veel gevallen immers behoorlijk complex. Om die reden heb je een specialist nodig. Die weet namelijk welke factoren een rol zullen spelen bij of opgenomen moeten worden in een contentagenda. Wil jij ook een contentkalender laten maken? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken.